Potrebujete pomoc?
Preprava
Prepravca
V Cellbes usilujeme o čo najefektívnejšiu logistickú správu, aby sme mohli optimalizovať naše sklady, získať spokojných zákazníkov a minimalizovať negatívne dôsledky pre naše prostredie.
Naše emisie z klímy vypočítavame podľa protokolu o skleníkových plynoch. V roku 2020 dosiahli emisie z našich prepráv 1316 ton ekvivalentov oxidu uhličitého. Diagram ukazuje rozloženie emisií medzi prichádzajúci tovar (od dodávateľa do skladu), odchádzajúci tovar (zo skladu k zákazníkovi), náklad medzi naším vlastným a naším externým skladom a emisie spôsobené vrátením.
Pretože väčšina textilnej výroby na svete prebieha v Ázii, znamená to dlhé prepravné vzdialenosti. Tovar spoločnosti Cellbes sa z ázijských produkčných krajín väčšinou prepravuje loďou, čo je nákladovo efektívnejšie a menej zaťažuje životné prostredie. Keď nakupujeme z bližších krajín, doprava dnes prebieha kamiónom. Preprava tovaru loďou prináša výrazne menej emisií na produkt než používanie lietadiel. V roku 2020 sme znížili na polovicu množstvo tovaru prepravovaného letecky zo 4,9% na 2,2% z celkového množstva nákladu od dodávateľa do nášho skladu. V priebehu roka predstavoval náklad od dodávateľa do skladu priemerné emisie 244 g oxidu uhličitého na výrobok.
Náš predaj je realizovaný väčšinou prostredníctvom elektronického obchodovania, ale máme tiež malý podiel na B2B predaji, kde predávame do miestnych obchodov vo Švédsku, Fínsku a do určitej miery v Grécku. Z nášho skladu sa balíčky zákazníkov prepravujú väčšinou kamióny, ale balíčky zákazníkom v Pobaltí a východnej Európe sa prepravujú nielen kamiónom, ale tiež loďou.
Napriek skutočnosti, že k zákazníkovi je dodávka kamiónom (a malým množstvom lodnou dopravou) a iba 2,2% prepráv od dodávateľa do skladu prebehlo v roku 2020 letecky, naša letecká doprava stále tvorí 35% emisií z dopravy. Preto je dôležité, aby sme aj naďalej pracovali na obmedzení našej leteckej dopravy!
Usilujeme sa o zabalenie tovaru tak, aby pri preprave zaberalo čo najmenej miesta a aby každé balenie obsahovalo čo najmenej vzduchu. Z veľkej časti sme sa preto rozhodli zasielať náš tovar vo vreciach namiesto v kartónoch. Dnes je asi 86% tovaru v plastových obaloch a zvyšok zabalený do škatúľ z vlnitého kartónu.
Veľký počet vráteného tovaru je dnes dobre známym problémom online nákupov súvisiacich s módou. Aby sme sa pokúsili znížiť počet zbytočne vráteného tovaru a upozorniť našich zákazníkov na to, že je doprava dôležitá, účtujeme poplatok za poštovné aj vrátenie tovaru. V roku 2020 predstavovali emisie z vráteného tovaru 7% emisií z našej celkovej prepravy.