Potrebujete pomoc?
História
História
68 rokov v branži
Príbeh Cellbes je príbehom práce, práce a znovu práce. Bengt Hultgren sa narodil na začiatku 30. rokov minulého storočia a najskôr absolvoval sedem rokov ľudovej školy. V roku 1954 boli upravené pravidlá pre tvorbu hrubých cien a mnoho hľadačov šťastia, zvlášť v okolí mesta Borås, začalo podnikať v oblasti zásielkového obchodu. Mnoho firiem dnes už nefunguje, ale jedna z tých, ktoré vtedy uzreli svetlo sveta nosí názov Cellbes AB. Keď si Bengt vzal za ženu Gunvor, ako svadobný dar dostali tisíc švédskych korún. Chceli vytvoriť niečo trvácne, a preto sa rozhodli založiť firmu na zásielkový obchod, ktorej sa venovali vo voľnom čase. Podnikali len s jedným druhom tovaru: japonským posteľným textilom. Bol príliš úzky, praním sa zvykol zraziť, no odolný. Dobre sa predával a základný kameň lídra v oblasti zásielkového obchodu bol tak položený. Reklamy boli umiestnené jak v denníkoch, tak týždenníkoch, no trvalo až do roku 1964 kým sa odvážili vyrobiť svoj prvý, čiernobiely katalóg. Dodnes je katalóg významnou súčasťou marketingovej stratégie Cellbes.
Expanzia
Manželia Hultgrenovci sa mohli tešiť z ďalšieho rastu firmy, na začiatku 21. storočia denne spracovali zhruba 5000 objednávok s 15 000 kusmi tovaru. Tie boli určené jak zákazníkom vo Švédsku, tak zvyšku Severu, v rátane Faerských ostrovov a Grónska. Neskôr firma expandovala ďalej na východ, prostredníctvom etablovania sa v Estónsku.
Noví vlastníci
Po polstoročí sa manželia Hultgrenovci rozhodli svoje životné dielo predať. Keďže Bengt a Gunvor už boli v dôchodkovom veku, spomalili tempo na bežný štyridsaťhodinový pracovný týždeň. V roku 2004 kúpila Cellbes firma Haléns Postorder AB. Cellbes a Haléns odkúpilo v roku 2007 Consortio Invest AB a stalo sa tak súčasťou Consortio Fashion Group. Cellbes dnes figuruje na desiatich európskych trhoch. Dnes je silnou stránkou Cellbes vlastný sortiment s množstvom farieb, vzorov a unikátnou ponukou veľkostí od 34 do 64. Cellbes sa podľa PAR a biznis týždenníka Veckans Affärer v roku 2012 stal Superfirmou roka. Zásielkový obchod dnes dopĺňa silný internetový obchod a nedávno sa dostal do top 10 v Internetworld. Cellbes si takto vždy našlo cestu k zákazníkovi, ktorý svoj tovar dostal tam, kde sa rozhodol žiť. Fakt, že nová marketingová stratégia zahŕňa turné po Švédsku, stretávanie sa so zákazníkmi a reklamu v týždenníkoch uzatvára celý kruh, kde sa minulosť spája s budúcnosťou.